sok z cytryny w mieszance do włosów

Istnieje wiele, jeśli nie większość receptur na sporządzanie pasty do koloryzacji włosów na bazie henny, które zalecają dodanie do pasty soku z cytryny. Czasem sok z cytryny stanowi jedyny płyn w paście.

Tymczasem sok z cytryny moze podrażniać skórę głowy i wysuszyć włosy- tym bardziej, że pastę trzymamy na głowie dość długo, nawet kilka godzin.  Wiele razy spotkałam się ze stwierdzeniem „ta henna wysuszyła mi włosy”. Rzadko kiedy jest za to odpowiedzialna henna- to raczej sok z cytryny.

Receptur na pastę są tysiące. Najlepiej jest wiec trochę poeksperymentować i wybrać to, co dla nas i naszych włosów najlepsze.

Z ogrodu tajemnic artystów zajmujących się malowaniem henna na ciele- i stale poszukujących receptur na jak najgłębszy, najciemniejszy kolor wzoru…

Otóż artyści ci niestrudzenie zajmują się wyszukiwaniem najlepszej henny, najlepszych receptur, porównaniami,  eksperymentami i analizami- nie żartuję 🙂

Okazuje się, ze sok z cytryny nie wpływa znacząco na kolor wzoru. Pasty do body art sporządzone bez cytryny barwią tak samo dobrze- a czasem nawet lepiej.  Ja w swoich recepturach, czy to do włosów, czy do body art, nie używam cytryny w ogóle- chyba że zależy mi na wolniejszym uwalnianiu barwnika.

Wiec spokojnie można go pominąć bez większej szkody dla intensywności koloru.

4 thoughts on “sok z cytryny w mieszance do włosów

  1. Czyli cytryna nic nie daje? Nawet w utrwaleniu koloru?
    Używałaś hennę Khadi? 🙂 Ja drugi raz użyłam hennę tego producenta z Amlą i Jatrophą, i dodałam soku z cytryny w nadziei, że przyciemni kolor (uwolni „intensywniejszy” barwnik :p) i wyszedł ciutkę ciemniejszy, ale i tak to jest rudawo-jasna czerwień :<
    Mój kolor włosów to taki "mysi blond" wiem, że na jasnych kolorach wychodzi bardziej rudawy, ale szukam cały czas jakiś sposobów na to by uzyskać ciemniejszą barwę…
    Nie mam zamiaru wracać do farb chemicznych, ale ta henna jest dla mnie za jasna i czuję się źle… Czy można mieszać dwa różne odcienie henny ze sobą? Pomyślałam sobie, że może gdybym wzięła tą samą i zmieszała ją z brązem to może wyszedł by jakiś brąz z refleksami czerwieni, ale nie wiem… Boję się eksperymentować. A wiesz coś o dodawaniu do mieszanki sproszkowanej papryki? Podobno nadaje czerwone refleksy, ale wydaje mi się, że to tylko chwilowe…
    Eh, już nie wiem co zrobić, żebym w końcu była zadowolona z efektu. Żywię nadzieję, że mi coś doradzisz, bo z tego co czytam dużo wiesz o hennie, a do tej pory nigdzie nie znalazłam tyle zbioru w informacji w jednym miejscu 🙂

    1. witaj wesołoświątecznie 🙂
      Jeśli dobrze rozumiem, chodzi Ci o uzyskanie głębszej, ciemniejszej czerwieni na włosach?
      Jeśli cytryna podrażnia, nie jest konieczne jej użycie w mieszance.
      Eksperymentowałaś może kiedyś z henną BAQ?
      Z moich doświadczeń wynika, a jestem naturalnie ciemną ‚mysią’ blondynką, że każda kolejna aplikacja henny pogłębia kolor (używam tylko henny BAQ).
      Dorobiłam się już dość ciemnego, nasyconego, wpadającego w wiśniowe bordo koloru.
      Kolor można też pogłębić dodając do henny indygo. Czyli- jeśli masz sentyment i zaufanie do Khadi, kup ich czystą hennę i czyste indygo. Zrób mieszankę z samej henny, odstaw do uwolnienia barwnika, i przed samym nałożeniem na włosy dodaj łychę indygo. Powinno zadziałać 🙂

      1. hennę BAQ nie używałam, no ale jak już wspomniałam boję się eksperymentować, a do Khadi nabrałam już zaufania, mimo wszystko 😛
        Spróbuję z tą szczyptą indygo, mam nadzieję, że nic strasznego nie wyjdzie 🙂 Ale tylko do czystej henny? Do tej z A&J, nie? (pytam, bo mi jej trochę zostało ;))
        Dziękuję bardzo za odpowiedź :))

      2. Jeśli w A&J są tylko roślinne składniki, możesz je mieszać z czystą henną i innymi mieszankami, ale zrób koniecznie próbę na kosmyku włosów 🙂 Nie do końca wiadomo z góry jaki kolor wyjdzie z takiego miksu.

Skomentuj

